Dag 3 Celle/Leipzig

1 oktober 2016 - Leipzig, Duitsland

Dag 3

Celle, de pitoreske stad met oude huizen, groten parken, leuke kerk en een Paleis.

De volgende ochtend ben ik opgestaan en heb een goed ontbijt gehad om 8 uur ’s ochtends. Daarna heb ik gekeken wat ik wilde. Het noorden bleek iets minder aantrekkelijk dan ik dacht. Na veel wikken en wegen wilde ik wel naar Leipzig. Voordat ik die weg ging bereiden moest ik van de receptionist wel nog even Celle zien. Ik ging de binnenstad in en wat ik daar aantrof… Er was een herfstmarkt waarbij er bussen vol met bejaarden werden aangeleverd. Ik zag helemaal niemand die in de buurt van mijn leeftijd kwam. Ik ben terug gerend naar het hotel, heb mijn spullen gepakt en ben gelijk doorgereisd naar het station. Vanuit daar heb ik de trein naar Leipzig genomen. Helaas had ik toen ik begon aan de reis nog geen slaapplek. Alles zal vol in de stad.:( Gelukkig, toen de trein in Maagdenburg stopte zag ik een kamer van 15 euro per nacht waarbij ik gelijk kon boeken. Dit heb ik dan ook gelijk gedaan. Daarna hoorde ik van de twee über Duitsers in mijn coupe (max 6 personen, oude stijl) dat in Dresden het …. Wordt gevierd. Daardoor is alle zo vol. Maandag is dus ook een vrije dag voor heel Duitsland. Nu komt er bij mij op dat waarschijnlijk daarom iedereen ging reizen met grote tassen. Nu lijkt het mij wel leuk om naar Dresden te gaan dit weekend. Misschien ga ik dat dan ook doen. Ik houd jullie op de hoogte.